SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › 301 redirects
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
12 mei 2011 om 3:02 pm #22381
Hallo,
Ik heb een content-rijke site op wordpress, en bouwde recent een verkoopsfunnel van een paar pagina’s, los van deze site.
Ik heb op de home page van de wordpress site een 301 redirect naar de funnel gezet onlangs. De pagina’s van de wordpress site zijn nog bereikbaar via bottom navigatie in de verkoopsfunnel.
Wat voor gevolgen heeft dit voor het aantrekken van traffiek en de ranking bij google?
bedankt
B -
13 mei 2011 om 11:18 am #26384
Wat je probeert te doen is mij niet helemaal duidelijk. Het klinkt me alleen als een gedurfde actie om je homepage om te zetten, naar blijkbaar een diep liggende pagina. Je klinkt alsof je je hele site structuur in één keer verplaatst naar een andere site. Hierdoor is het mogelijk dat alle pagina’s op een andere manier de link-juice overdragen aan elkaar.
Zou je de URL kunnen plaatsen, zodat we kunnen zien waar het werkelijk om gaat?
-
13 mei 2011 om 3:25 pm #22382
Als ik het goed begrijp is de situatie als volgt:
Site A: WordPress site met content
Site/Netwerk B: Verkoopfunnel (Ik neem aan dat hier de conversies plaatsvinden)
Jij hebt Site A gevuld met content over je verkoop onderwerp en dit opgebouwd totdat je wat traffic en ranking had.
Vervolgens heb je de hoofdpagina gedirect met een permanente 301 waardoor iedereen geredirect wordt van site A naar je verkoopfunnel B.Dit heeft tot gevolg dat de traffic die nu nog naar Site A gaat naar Funnel B gaat. Als tevens alle linkjuice. De totale backlinkpower van Site A wordt nu doorgegeven aan Funnel B. Immers met een 301 zeg je in principe dat je Site A nu Funnel B is geworden.
De nieuwe situatie is nu als volgt: Site A en B zitten nu samen qua linkjuice waardoor je Site B hoger zal ranken, echter Site A zal in de ogen van de Search engines effectief niet meer bestaan.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Gigantische hoeveelheid crawlrequests voor illegale redirects 28 oktober 2022 Hallo allemaal, Ik beheer een aantal b2b websites van klanten. Een daarvan draait al jaren bij ons: ongeveer 15 normale pagina's en wat posts. Gebouwd…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.