SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › 301 redirect: alle bestanden in een directory naar een nieuwe directory
Tags: redirect
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
21 augustus 2015 om 12:42 pm #24337
Goedemiddag,
Graag leg ik jullie het volgende probleem voor, in de hoop dat jullie mij een tip kunnen geven hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen.
Ik wil graag alle bestanden in een directory, naar een andere directory 301 redirecten.
Voorbeeld:
– mijnwebsite.nl/seo/page1/
– mijnwebsite.nl/seo/page2/
– mijnwebsite.nl/seo/page3/Allemaal redirecten naar:
– mijnwebsite.nl/seo/page/
Mijn vraag: hoe kan ik alle bestanden in een directory, bijvoorbeeld /page1, /page2, /page3, naar /page directen?
Ik wil voorkomen dat ik voor elke pagina een losse redirect moet instellen. Het kan efficiënter.
Alvast bedankt voor een eventuele reactie.
-
23 augustus 2015 om 11:51 am #28354
-
24 september 2015 om 6:58 am #28379
Dank je wel. Dat was inderdaad de juiste code. Fijn! Alleen zit ik nu met een volgend probleem. En dat is:
Het doel is om alle pagina’s in /herenfietsen/ naar /herenfietsen/ te redirecten. Klinkt raar, maar ik wil dus graag:
/herenfietsen/page1/
/herenfietsen/page2/
/herenfietsen/page3/
/herenfietsen/page4/
/herenfietsen/page5/
/herenfietsen/page6/
/herenfietsen/page7/
/herenfietsen/page8/
/herenfietsen/page9/
/herenfietsen/page10/Allemaal naar /herenfietsen/ redirecten, omdat die pagina’s allemaal niet meer bestaan. /herenfietsen/ echter nog wel.
Ik moet dus een code vinden die alle bovenstaande pagina’s naar /herenfietsen/ redirect, m.u.v. van de /herenfietsen/ pagina zélf.
Een soort regel dus.
Nu is de pagina /herenfietsen/ niet meer te bereiken, vanwege een redirect loop en dat is eigenlijk logisch als je naar de code kijkt.
Heb 1001 codes geprobeerd, maar helaas de juiste nog niet gevonden.
Ik wil geen nieuwe categorieën aanmaken als het niet hoeft.
Iemand zin in deze leuke SEO uitdaging? Een vraag voor de echte SEO slimmeriken!
-
28 september 2015 om 12:51 pm #28382
Probeer eens de volgende regex?
/herenfietsen/(.+)
-
28 september 2015 om 1:22 pm #28385
Ik dank jullie voor jullie bijdrage.
Het probleem is opgelost.
Dit was de oplossing:
RedirectMatch 301 ^/category/.+$ http://www.eensite.nl
Ter informatie:
Deze code redirect alle pagina’s in /category/, behalve de pagina /category/ zelf.
Handig voor als je bijvoorbeeld een /category/biscuit/ hebt, waar een navigatiemenu op staat, naar diverse bladzijden /page1/, page2/, /page3/ and so on, maar waarvan de links in dat menu dus helemaal niet werken, waardoor er honderden crawlfouten ontstaan, en je die foutieve pagina’s allemaal terug naar de category wilt verwijzen, maar niet van plan bent om je categoriepagina biscuit, vaarwel te zeggen.
-
29 september 2015 om 2:18 pm #24338
Dank voor het hier melden van je oplossing!
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.