SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › 2 domeinnamen naar 1 website
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
1 juni 2011 om 12:21 pm #22421
Ik heb een .be en een .nl die naar 1 website verwijzen. In de webmaster tools zie ik dat beide sites verschillend geïndexeerd worden.
Ziet Google dit als dubbele content?
Andere content schrijven voor beide websites is geen optie omdat de producten het zelfde zijn voor beide landen.
Alvast bedankt,
Klaas
-
1 juni 2011 om 1:23 pm #26436
Dubbele content over verschillende landen heen wordt niet beschouwd als dubbele content.
Bepalend voor de vraag of er sprake is van dubbele content is de vraag of dezelfde danwel een verschillende doelgroep de content onder ogen krijgt. Over verschillende landen heen is dat niet het geval. -
2 juni 2011 om 2:14 pm #26437
@SEOGuru:
Heb je daar toevallig wat meer informatie over? Ik dacht altijd dat twee keer dezelfde website, gewoon met een ander domein wel degelijk als dubbele content wordt behandeld.Anders maak ik toch gewoon tien domeinen aan, telkens met een andere extensie (.be, .nl, .de, …) en laat ik die doorlinken naar een ander domein, als het dan toch geen dubbele content geeft?
Volgens mij ben je beter af door al je content onder te brengen onder één generisch domein (zoals bijvoorbeeld een ‘.com’), en die site verder te optimaliseren voor zowel België als Nederland. Je verliest op die manier de mogelijkheid om super goed te scoren bij “regional search” (als mensen kiezen om resultaten uit België te krijgen bvb), maar je backlinks e.d. zijn allemaal geconsolideerd onder één domein, wat het voorgaande zeker goed zou moeten maken. Zo loop je ook niet het risico om dubbele content aan te maken.
Er staat trouwens geen penalty op dubbele content in Google plaatsen. Google zal gewoon zelf een filter toepassen en een van de twee kiezen in de zoekresultaten. Maar twee keer precies dezelfde site onder een ander domein plaatsen, lijkt me eerder verkeerd.
-
3 juni 2011 om 8:52 am #26439
Official Google Webmaster Central Blog: How to start a multilingual site
“The same content in different languages is not considered duplicate content”
-
3 juni 2011 om 11:41 am #26440
Official Google Webmaster Central Blog: How to start a multilingual site
“The same content in different languages is not considered duplicate content”
Daar heb je gelijk in, maar het gaat twee keer om Nederlands in dit geval (.be en .nl). Dezelfde taal, dus mogelijk wel dubbele content.
Maar toegegeven, het zal waarschijnlijk wel minder problemen veroorzaken door de verschillende domeinen. -
8 juni 2011 om 8:59 pm #22422
Waarom niet gewoon een test doen?
Probeer de teksten op één van de website te Googelen en kijk of ze beide worden weergegeven in de zoekresultaten. Zo nee, grote kans dat het web als dubbele inhoud wordt gezien. Alhoewel, Google geeft altijd aan dat ze proberen het beste resultaat weer te geven voor de betreffende zoekopdracht, dus je kan nooit precies zien wanneer wat word weergegeven.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.