SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Zoekvolume voor open vraag, jeetje…hoe doe je dat?
Tags: zoekvolume, zoekwoorden
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 1 maand geleden door SAM.
-
AuteurBerichten
-
-
3 augustus 2016 om 10:34 am #36476
Voor een bedrijf wat o.a. stoelhoezen maakt ben ik op naar welke stoelen de meeste hoezen voor gevraagd worden. Hoe doe je dat…?
Als je in Google intypt “stoelhoes voor…” of “seatcover for…” krijg je natuurlijk aanbevelingen maar ze willen natuurlijk graag op volgorde van vraag produceren gebasseerd op de meeste juiste data. Dus als stoelhoes voor BMW 320i o.i.d. veel meer gevraagd is dan Volkswagen Touran dan gaan ze die eerst maken en hun marketing op inzetten.
Hoe zou je daarvoor de meeste betrouwbare informatie over kunnen krijgen?
Hartelijk dan voor elke hulp!
-
3 augustus 2016 om 11:58 am #36477
Ken je de zoekwoordplanner van Google? Daar kan je precies zien welke zoektermen hoe vaak in de Google zoekmachine door mensen worden ingetypt. Zoekwoordplanner is onderdeel van AdWords, dus je moet dan wel een AdWords-account aanmaken (dwz creditcard-gegevens achterlaten). Maar je hoeft geen AdWords-campagne te starten, het kost je dus geen geld.
-
8 augustus 2016 om 9:37 pm #36488
Beetje vreemde manier om een bedrijf te runnen, eerst een product verzinnen en pas bij de website je afvragen wat je aanbod precies moet worden.
Anyway, misschien kom je ook op een redelijke schatting als je in plaats van zo’n specifieke zoekopdracht simpelweg een overzicht van de meestverkochte non-lease-auto’s van de afgelopen twee decennia kunt vinden. Lijkt mij dat je meer stoelhoezen verkoopt aan Opel-rijders dan aan Nissan-rijders, simpelweg omdat er meer Opels op de weg zijn. Daarna kun je wellicht de lijst verkorten door een inschatting te maken welke groep eerder een stoelhoes koopt. Auto’s waar lederen bekleding meer voorkomt, zouden dan wellicht ook eerder afvallen.
Misschien koop je ook eerder een stoelhoes als je een tweedehandsje koopt, dus wellicht kun je die richting ook onderzoeken.
En wellicht kom je tot nog meer inzichten door klanten te interviewen die een stoelhoes kochten.Kortom, probeer het eens met old school marktonderzoeksmethoden.
-
22 augustus 2016 om 4:12 pm #36520
@Alain – Dank, ja ik ken dat maar vind het nogal een behoorlijke cockpit aan mogelijkheden. Ga er nog eens goed induiken en als ik er niet uit kom (of wel hihi) laat ik het weten.
@roger – Dank ja daar heb je ook gelijk in natuurlijk maar zo gek is de vraag ook niet. Stoelhoezen is niet hun corebusiness maar ze willen graag weten of er stoeltypes zijn waarvoor mensen vaak een stoelhoes zoeken juist omdat die er niet is. Het leek me ook het simpelste voorbeeld maar ze zijn ook benieuwd naar andere zaken waarvoor men een hoes zoekt. Dat uitkomst heeft ook te maken met aanbod ten opzichte van populariteit van het product. Het kan behoorlijk verrassend zijn waar de meeste mensen op zoeken denk ik. Je zou denken dat de meest populaire auto’s de meeste resultaten krijgen maar daar kan je je lelijk in vergissen volgens mij.Heb ’t boek Click gelezen en da’s best verrassend soms wat zoekvolumes tonen.
Helaas ben ik ook nog meer van old-school dus moet me ff goed verdiepen hierin…
-
27 september 2016 om 4:06 pm #36632
Het zoekwoordonderzoek kan zoals eerder aangegeven via een zoekwoordplanner van Google. Let wel op dat het een Adwords Tool is en niet alle cijfers en feiten waarop wordt gezocht weergeeft. Google bepaalt welke data inzichtelijk wordt. Voor zoekmachine optimalisatie is er niet een tool en niemand weet de daadwerkelijke cijfers.
Er zijn vele zoekwoorden waar bezoekers op zitten maar de zoekwoordplanner niet aangeeft.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.