SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Paginapositie 17 maar mijn website is onvindbaar
Tags: pageposition, paginapositie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
29 oktober 2015 om 11:53 am #24393
Wanneer ik mijn website check op paginapositie in Rapid SEO tool of SERP checker krijg ik positie 17 te zien. Het gaat om http://www.vakantiehuisdeschoorlseduinen.nl
In werkelijkheid is mijn website nergens te vinden. Wat kan hiervan de reden zijn? Ik heb dit niet eerder meegemaakt. -
29 oktober 2015 om 1:21 pm #28415
Wanneer ik mijn website check op paginapositie in Rapid SEO tool of SERP checker krijg ik positie 17 te zien. Het gaat om http://www.vakantiehuisdeschoorlseduinen.nl
In werkelijkheid is mijn website nergens te vinden. Wat kan hiervan de reden zijn? Ik heb dit niet eerder meegemaakt.Beste Astrid,
Er zitten nogal wat fouten in de website qua SEO die je wellicht beter zo snel mogelijk kunt oplossen. Zo zie ik meerdere h1 tags op de homepagina en een h2 tag die niet zo snel in de content te vinden zijn, dus verstopt zitten achter de header. Ook zie ik dat jullie binnen de contentpagina’s wel erg vaak de keywords terug laten komen, ik zou hier wat voorzichtiger mee omgaan.
Daarnaast vind ik jullie website op de tweede pagina voor de zoekterm ‘vakantiehuis de schoorlse duinen’ echter gaat het hier om een contentpagina en niet de homepagina.
-
29 oktober 2015 om 2:35 pm #28416
Inderdaad op pagina 2 in google.com in google.nl is het een heel andere zaak. Nergens! Dat wordt nog even doorwerken dan. Bedankt voor de tips.
-
29 oktober 2015 om 2:38 pm #28417
Inderdaad op pagina 2 in google.com in google.nl is het een heel andere zaak. Nergens! Dat wordt nog even doorwerken dan. Bedankt voor de tips.
Heb je de website ook aangemeld bij Google Webmaster Tools? Zoja, wellicht valt daar het e.e.a. te vinden waarom je niet gevonden wordt? Lijkt mij omdat er te weinig content op staat en veel te spam-like ingericht.
-
30 oktober 2015 om 7:30 pm #24394
Hallo Astrid,
Eén van de eerste dingen die ik zou aanpakken is het hoofdmenu van de site. De structuur dus. Ik bekijk een site toch eigenlijk eerst vanuit een helicopterview.
Je kan het hoofdonderwerp van de site het beste in stukjes hakken en op basis daarvan het hoofdmenu samenstellen. Als je meer vertelt over het hoofdonderwerp van de site, ben je relevanter voor Google. Als je site gaat over een vakantiehuis aan de Nederlandse kust, moet je voldoende informatie verstrekken over dat vakantiehuis (route, indeling, mogelijkheden, slaapkamers, etc. alles wat maar in direct verband staat met een vakantiehuis in het algemeen) om relevant bevonden te worden. Anders begrijpt Google niet goed genoeg dat jouw site over vakantiehuis gaat (of ze begrijpen het wel, maar vinden jou niet zo relevant in vergelijking tot een site die alleen maar over vakantiehuisjes gaat)
Ontbreekt deze essentiële ‘vakantiehuis informatie’ of komt deze slechts her en der verspreid op de site voor, dan kun je het shaken. Je bent dan een hele steile berg aan het beklimmen, in jouw poging om hoog te scoren.
Begin met de basis; puur relevantie opbouwen; zo relevant mogelijk zijn voor je doelgroep. Alleen als Google ziet dat jij relevant bent voor het hoofdonderwerp vakantiehuis, zal Google meewerken. Anders zal Google voor je gaan staan en je tegenhouden. Ze willen alleen maar de meest relevante sites bovenaan hebben staan.
Eén van de eerste stappen die ik zou nemen is dus bepalen op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. En op basis daarvan met een goed hoofdmenu op de proppen gaan komen. Vervolgens teksten schrijven en deze zoekwoorden op de juiste plekken in de teksten verwerken. Dit is even de uitleg in zijn ‘simpelste’ vorm. Het beste resultaat boek je wanneer je andere vakantiehuis sites bekijkt, op basis daarvan inspiratie opdoet, deelonderwerpen noteert (dus vakantiehuis qua onderwerp in stukjes hakken) en vervolgens voor elk deelonderwerpje zoveel mogelijk zoekwoorden bedenkt die daar direct betrekking op hebben. Van die waslijst alleen de allerbelangrijkste uitpakken (dus filteren) en dat worden dan de zoekwoorden voor op de pagina’s. En die deelonderwerpen, dat word je hoofdmenu.
Het hakken en zagen (brandjes blussen, bijknippen, plakken) heeft geen zin. Begin gelijk goed. Begin vanaf 0, werk gestructureerd, zet de juiste stapjes, zie het als één grote takenlijst. En dan bereik je uiteindelijk ‘vanzelf’ de top.
Stel je vragen hier in dit topic, dan kunnen wij je helpen.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Het gaat niet om kwaliteit, maar kwantiteit 12 februari 2023 10 Links in grote blogs op de meest hoogwaardige sites met een DA van 50+ vs 10 links op schimmige copycat sites van startpagina =…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.