SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › belang extensies (.com .nl) in 2015
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
16 december 2014 om 5:54 pm #24183
Jaren geleden (toen ik mijn eerste seo lesjes kreeg) waren, om op een bepaald keyword hoog te scoren, de extensie (.com en .nl) en het keyword in de domeinnaam belangrijke factoren.
Ik speur al een tijdje het internet af, maar vind geen eenduidig antwoord of dat nu nog steeds zo is.
Bijvoorbeeld; ik heb een site waar ik auto’s wens te verkopen.
Ik heb twee identieke sites. auto.com en appel.guru, evenveel inkomende links, likes whatever …
Gaan deze even hoog scoren in de zoekresultaten? -
16 december 2014 om 8:21 pm #28234
Landspecifieke domeinextensies hebben in mijn optiek nog steeds de voorkeur (.nl in google.nl, .de in google.de en .com in google.com).
.com, org, .gov, .edu scoren ook goed in de landspecifieke google’s (google.nl, google.de, etc.).
.guru, .sexy, .tips, etc. zie ik niet vaak hoog in de rankings.
Ik meen wel dat het belang van domeinextensies voor SEO steeds meer afneemt, waar het belang van de site (technisch)+content+linkprofiel alleen maar toeneemt.
-
17 december 2014 om 8:28 am #28235
Dank voor je snelle antwoord!
Die indruk heb ik ook. En wat met het gebruik van keywords (eventueel longtail) in je domeinnaam? Brengt dit nog iets bij voor je SEO score of maakt dit het enkel de bezoeker makkelijker en dus hogere conversie? -
21 december 2014 om 9:34 pm #28230
Tenzij het een ‘dunne affiliate site’ betreft is een domeinnaam die exact overeenkomt met de zoekopdracht nog steeds voordelig. Affiliatesites met weinig eigen content (dus weinig toegevoegde waarde) scoren sinds de EMD update niet meer goed.
-
22 december 2014 om 9:48 am #24184
thx
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.