SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › duplicated content door xml feed
Tags: duplicated content, social media, xml feed
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
19 december 2014 om 9:02 pm #24169
Ik beheer een onroerend goed website waar dagelijks nieuwe huizen aan worden toegevoegd.
De short descriptions van deze huizen worden als eerste geplaatst op onze home en zodra de volgende nieuwe huisjes worden toegevoegd verdwijnen de oudere naar een onderliggende directory.
Bijna elke dag en anders eens in de twee dagen hebben wij hierdoor wisselende unieke content op onze home.
Wij staan zeer goed gepositioneerd en ik denk dat deze wisselende content de voornaamste reden hiervoor is.So far so good.
Nu wil ik via xml feed 2 dingen doen:
1) Ik wil via xml feed alle nieuwe huisjes direct plaatsen op mijn social media kanalen zoals facebook, twitter, etc.2) Daarnaast wil ik d.m.v. XML feed automatisch mijn huizen plaatsen op een externe portal.
Het probleem dat ik voorzie is dat facebook, etc en deze populaire portal veel frequenter door google worden geïndexeerd dan mijn website.
Dan zal google deze andere website aanmerken als originele auteur van deze content en daarna pas mijn website indexeren.Dan zal de kracht van mijn unieke content afnemen of zelfs als duplicated content worden gezien.
Kan iemand mij adviseren of ik dit juist heb en zo ja, wat kan ik hieraan doen?
Bij voorbaat dank voor uw mening 🙂
-
21 december 2014 om 9:32 pm #24170
Zeer goede vraag, Ray. Zo ver als mijn kennis strekt zijn twee factoren de belangrijkste bij de bepaling welke content Google als origineel beschouwt. Dat is inderdaad het tijdstip (welke pagina ziet Googlebot ’t eerst?) maar vooral ook de PageRank van de pagina. Die laatste is meer onbekend, maar ik herinner mij dat Google woordvoerder Matt Cutts dat eens in een video heeft uitgelegd. PageRank is een indicator voor autoriteit in de zin van welke pagina de meeste kracht via de inkomende verwijzingen krijgt. Je moet je dan afvragen welke pagina de meeste PR zal krijgen. Facebook zelf heeft natuurlijk veel meer kracht, maar het gaat om jouw specifieke FB pagina. Een goede kans dat die veel minder PR krijgt dan je onroerend goed website. Bovendien heeft Google het niet zo op FB…
Wat de externe portal betreft geldt hetzelfde, tenzij die van jezelf is. In dat laatste geval kan je via de rel=”canonical” specificeren wat de bronpagina is.
Als ik jou was zou ik het gewoon eens met een beperkte set van huizen gaan testen, en dan kijken welke site ’t best scoort, bijvoorbeeld op de omschrijving van het huis. Diegene die het hoogst scoort is de bron.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.