SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › rel=publisher. Wat is dit nu precies?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
7 juni 2013 om 5:27 am #23720
Hoe werkt de rel=publisher nu precies? Is dit een code welke ik in bijvoorbeeld Blog artikelen kan gebruiken? Voorbeeld: ik plaats een artikel, iemand neemt dit artikel 1 op 1 over = duplicate content. MAAR: doordat ik de rel=publisher heb toegevoegd, ben ik de auteur en dus wordt mijn autoriteit niet aangetast. Klopt dit?
-
7 juni 2013 om 8:07 am #27880
Je haalt rel=”publisher” en rel=”author” door elkaar. Hier meer info: https://www.seoguru.nl/seo-blog/verrijk-zoekresultaten-google-plus/
-
7 juni 2013 om 8:45 am #27881
Dag Alain,
Dank voor je reactie.Ik heb zojuist aan één van mijn nieuwsberichten op de website deze code toegevoegd: . Dit is nu uiteraard niet zichtbaar voor de bezoekers, maar de zoekmachine legt nu de link naar mijn google+ account?
Sowieso tof dat je correct en snel reageert.
Gr,
Bas -
7 juni 2013 om 7:28 pm #27883
Tool om te testen of je het goed doet:
http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets -
8 juni 2013 om 1:06 pm #27884
Je code ziet er een beetje rommelig uit.
Het moet zijn:
+BasI.p.v. de +Bas mag je ook iets anders invullen.
En je kan de tool van Roger inderdaad goed gebruiken om het te testen.
Op je google+ pagina moet er in de “Bijdrager Aan”-sectie een link worden opgenomen naar de site waar je de code hebt geplaatst.
-
9 juni 2013 om 10:42 am #27885
Oké heren het is gelukt.
Mijn dank! Ik zie dat jij voor elke webpagina deze code gebruikt. Is dit ook voor mij handig om te doen? -
5 juli 2013 om 8:40 am #27929
Zolang het een persoonlijke website betreft zou je best de code overal op je website integreren om zo de authorship aan je gehele website toe te kennen. Indien het een grotere organisatie betreft, is dit niet geschikt.
Mocht je de code overal willen integreren maar geen link willen tonen dan is:
een mooi alternatief.
-
6 augustus 2013 om 8:58 am #27944
Zolang het een persoonlijke website betreft zou je best de code overal op je website integreren om zo de authorship aan je gehele website toe te kennen. Indien het een grotere organisatie betreft, is dit niet geschikt.
Mocht je de code overal willen integreren maar geen link willen tonen dan is:
een mooi alternatief.
Bedankt voor je reactie.
Dien ik de overal code dan alleen op mijn homepage te plaatsen? Of alsnog op elk afzonderlijke pagina? -
6 augustus 2013 om 7:34 pm #27945
Deze metadata is bedoeld om aan te geven wie een pagina heeft geschreven. Aangezien elke pagina door een ander kan zijn geschreven, zal een zoekmachine niet aannemen dat de auteur van de homepage ook de auteur is van de rest van de site. Alleen op pagina’s waar een zoekmachine uit de code kan achterhalen wie de auteur is, zal de zoekmachine de auteursinformatie koppelen aan de pagina. Kortom, zet die tag op elke pagina die je hebt geschreven.
-
7 augustus 2013 om 5:19 am #27946
Oké ik begrijp het: Ik kan dus het beste de ”onzichtbare” link op mijn normale informatieve pagina’s plaatsen zodat bij eventuele gejatte content Google mij als de auteur erkend. En voor mijn nieuwsberichten is het natuurlijk leuk om te vermelden wie ze heeft geschreven, ik of één van mijn collega’s.
Bedankt allemaal.
Gr,
Bas -
24 augustus 2013 om 12:55 pm #23721
Google’s antwoorden op veelgestelde vragen over rel=author:
rel=author frequently asked (advanced) questions
Antwoord op vragen als ‘op wat voor type pagina’s gebruik je rel=author’, ‘kan ik een bedrijfsnaam als author gebruiken’, ‘kan ik ook twee auteurs vermelden’, etc.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.