SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Bezoekers website
Tags: bezoekers, google, seo, vindbaarheid, website
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
28 augustus 2012 om 11:50 am #23249
Beste mensen,
Ik heb een vraag waar we tot op de dag van vandaag binnen ons bedrijf maar geen antwoord kunnen vinden.
Het volgende is het geval:
Wij, Parketmeester, zijn in bezit van het domein Parket.nl.
In iedereen z’n ogen een “top” domein omdat het een term is die erg vaak wordt gezocht.
Er wordt maarliefst meer dan 100.000 keer per maand op het woord Parket gegoogled, wij staan vrijwel altijd op plek 1 (onder advertenties uiteraard).
Echter trekken we met onze website maar vier tot vijfhonderd bezoeken per maand..We weten dat de website verder niet goed is, hij is al enorm oud. En er is al in tijden niks meer aan gedaan.
Maar toch, we verschijnen op plek 1 en als er zoveel mensen opzoeken dan zouden die clicks veel en veel hoger moeten zijn.
Er is ook niet een hoog bounce percentage..
Zou iemand hier een verklaring voor hebben? 🙂
Gr.
Mike -
28 augustus 2012 om 11:59 am #27405
Hoi Mike,
Die data van 100.000 komt waarschijnlijk van de Adwords Tool met de setting ‘breed’. Zoek je op ‘parket’ met de setting [exact] dan kom je uit op zo’n 3600 maandelijkse bezoekers. Een nummer 1 positie krijgt ongeveer 36% van de kliks, dus 0,36 x3600 = 1296 bezoekers per maand. Dit komt veel meer in de buurt van wat je terugziet in je webstatistieken. Gebruik dus de setting [exact] als je een realistische schatting wilt krijgen van de hoeveelheid maandelijkse bezoekers op een specifiek zoekwoord.
-
28 augustus 2012 om 12:06 pm #27406
Hoi Mike,
Die data van 100.000 komt waarschijnlijk van de Adwords Tool met de setting ‘breed’. Zoek je op ‘parket’ met de setting [exact] dan kom je uit op zo’n 3600 maandelijkse bezoekers. Een nummer 1 positie krijgt ongeveer 36% van de kliks, dus 0,36 x3600 = 1296 bezoekers per maand. Dit komt veel meer in de buurt van wat je terugziet in je webstatistieken. Gebruik dus de setting [exact] als je een realistische schatting wilt krijgen van de hoeveelheid maandelijkse bezoekers op een specifiek zoekwoord.
Beste Bert,
Als ik via het adwords programma kijk krijg ik de volgende statistieken:
Zoekwoord:
parketConcurrentie:
NormaalWereldwijde maandelijkse zoekopdrachten:
673.000Lokale maandelijkse zoekopdrachten:
135.000Waar kan ik de fuctie [exact] vinden?
Dan loop ik hier in de toekomst hopelijk niet meer tegen aan. -
28 augustus 2012 om 12:07 pm #27407
Excuses! Ik heb het al gevonden!
Bedankt! 🙂
-
28 augustus 2012 om 1:43 pm #27410
Ik was al halverwege mijn verhaal toen ik merkte dat Bert van Heerde precies hetzelfde al had gezegd.
Kleine aanvulling.
Over de CTR per positie zijn er veel meningsverschillen en verschillen in cijfers.
Hieronder 3 onderzoeken.
Top 5 volgens DEJANSEO 15 Mei 2011
1. 43.2%
2. 30.7%
3. 23.3%
4. 19.7%
5. 15.1%
Percentage komt boven 100% uit, omdat men op meerdere links bij één zoekactie kunnen klikken.Top 5 volgens Search Engine Watch April 2011
1. 36,4%
2. 12,5%
3. 9,5%
4. 7,9%
5. 6,1%Top 5 volgens Slingshot SEO Juni 2011
• 18,2%
• 10,05%
• 7,22%
• 4,81%
• 3,09%Het laatste onderzoek komt redelijk met jouw cijfers overeen.
Toch 100-150 bezoekers verschil.
Dit ligt denk ik aan de titel en de meta description
Nu heb je:
Titel: parket.nl
Description: Parket.nl is een website van de Parketmeester. Vraag het GRATIS Vloereninspiratieboek aan voor meer ideeën. U kunt bij ons terecht voor al uw parket .Hier kan je wel snel winst in behalen.
Dus titel wat interessanter maken, misschien longtail keywords gebruiken (kan je met zo’n domeinnaam mogelijk ook gelijk hoog ranken) en | Parketmeester als laatste in de titel.Dan kan je vervolgens de description ook aanpassen, met name de eerste zin.
Op de website kunnen ook wel wat dingen aangepast worden voor een hogere conversie, maar dat noemde je zelf al.
Hopelijk heb je wat aan het antwoord =)
-
28 augustus 2012 om 1:56 pm #27411
Ik wil graag ook nog even verduidelijken dat je meta description en
stukken beter kan. Wat wel en niet werkt is erg lastig om te zeggen want dat is afhankelijk van je publiek. Mocht je een beetje budget hebben zou ik aanraden om verschillende Adwords campagnes te starten met allerlei verschillende titels en tekstjes. Zo kan je eenvoudig, en vrij voordelig, testen wat wel en niet werkt.
Als in plaats van 18% van de zoekers op je resultaat klikt dat er 25% worden is natuurlijk een mooie verbetering!
-
28 augustus 2012 om 2:01 pm #23250
Hier kan je wel snel winst in behalen.
Dus titel wat interessanter maken, misschien longtail keywords gebruikenDa’s zeker een goede tip. De metadescription is idd een beetje te vaag. Met name de paginatitel iets langer maken met longtail of secundaire zoekwoorden (bijvoorbeeld: parket vloer, eiken parket, parket prijzen) zorgt er niet alleen voor dat je beter gevonden wordt op deze termen, maar ook de CTR op het zoekresultaat vergroot omdat het zoekresultaat meer ruimte in beslag neemt en daardoor meer aandacht trekt. Nu zijn het vooral de Adwords advertenties die de aandacht opeisen en valt jouw zoekresultaat een beetje in het niets vlak daaronder.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.