SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Zoekwoorden die niet zichtbaar zijn voor gebruiker… hoe?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
24 augustus 2012 om 9:44 am #23235
Ik bouw momenteel een website voor een restaurant, de naam wordt vaak verward wat er toe lijd dat mensen een onjuiste zoekterm bij google invullen. De “verkeerde” namen staan in mijn meta keywords, maar door al die populaire restaurants kom ik niet eens in de buurt van de 3e pagina. hoe kan ik de verkeerd gespelde woorden voor google zichtbaar maken zonder dat de eindgebruiker ze tegenkomt op de website?
-
24 augustus 2012 om 2:08 pm #27399
Interessant probleem 🙂
Ik had meteen de gedachte dat je je op glad ijs begeeft met deze probleem stelling. Het past niet binnen de Google richtlijnen. Google gaat dit ook tegen met de vele algoritme aanpassingen:
hoe kan ik de verkeerd gespelde woorden voor google zichtbaar maken zonder dat de eindgebruiker ze tegenkomt op de website
De gedachte die ik kreeg om dit probleem op te lossen was door te kijken of op welke manier het haalbaar is om user-generated pagina’s in je site te hebben. In deze pagina’s zullen dezelfde schrijffouten kunnen ontstaan op een natuurlijke manier.
Eén oplossing die zeker ook in het grijze gebied zit is link-building te doen en voor enkele van de links een anchor text te gebruiken met de verkeerd getypte bedrijfsnaam.
Verder denk ik dat het zinvol is om je te verplaatsen in de mensen die zoeken. Waar zijn ze precies naar opzoek als ze die onjuiste bedrijfsnaam opgeven? Zoals jij het uitlegt is het goed mogelijk dat ze op zoek zijn naar de “populaire restaurants”.
Als laatste: het gebruik van meta keywords is achterhaald. Alle zoekmachines van naam hebben al jaren geleden aangegeven dat ze deze informatie op geen enkele manier gebruiken voor het beoordelen van de inhoud van een pagina. Ze zijn gewoon te spam gevoelig.
-
24 augustus 2012 om 2:37 pm #27400
interressant is het zeker 😉
Echter, het is niet zo dat mensen op zoek zijn naar populaire restaurant, het is gewoon de eigen (lastige italiaanse) naam die veel verkeerd wordt gespeld. Verkeerde tags (in dit geval ga ik ze voor afbeeldingen toepassen) ga ik zeker proberen, en dan zal de tijd leren of er betere resultaten zullen verschijnen. Wat ik niet begrijp is dat bij verkeerde spelling ik de populaire restaurant beoordeel websites (eet.nu) wel met het goede restaurant in beeld krijg.
-
28 augustus 2012 om 1:38 pm #23236
Ik raad aan om niet de verkeerde spelling op je website te gebruiken. Dit is inconsistent en kan bezoekers afschrikken omdat je dan ‘kennelijk niet weet hoe je eigen restaurant heet’. Je kunt het wel via linkbuilding proberen door de alternatieve spellingen als linktekst te gebruiken. Dit is niet zozeer grijs gebied, omdat anders alle ‘klik hier’ linkteksten op het web ook verdacht zouden moeten zijn.
Vraagje: rankt de website wel voor zijn eigen ‘goede’ naam?
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
- Het gaat niet om kwaliteit, maar kwantiteit 12 februari 2023 10 Links in grote blogs op de meest hoogwaardige sites met een DA van 50+ vs 10 links op schimmige copycat sites van startpagina =…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.