SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Site structuur | meta titles
Tags: meta title, structuur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
26 mei 2012 om 11:55 am #23099
Ook op deze site heb ik al veel gelezen over meta titles. Kun je meta titles los zien van de structuur van een site? Waarschijnlijk niet.
Voorbeeld: webshop met tassen en accessoires van 1 merk:
– tassen
– model a
– kleur 1
– kleur 2
–
– model b
– kleur 1
–
–
– accessoires
– model q
– kleur 3
–
–Op basis van wat ik lees over meta titles ziet die er als volgt uit:
1. Categorie tassen:
Merknaam – Tassen | Winkelnaam
2. Categorie tassen – model a:
Merknaam – Model a | Winkelnaam
3. Uiteindelijke productpagina, tassen – model a – kleur 1
A. Merknaam – Model a | Winkelnaam
B. Merknaam – Model a, Kleur 1 | Winkelnaam
Moet ik A of B gebruiken, overwegende dat:
– zoekers niet op kleur zoeken
– de kleurnaam vaak ook weinig concreet is (b.v. “fury”)
– er binnen de site er zoveel mogelijk verschillende meta titles moeten worden gemaakt.
Ik neig te kiezen voor B, maar ik ben niet zeker van m’n zaak. -
9 juni 2012 om 8:19 am #27248
3. Uiteindelijke productpagina, tassen – model a – kleur 1
A. Merknaam – Model a | Winkelnaam
B. Merknaam – Model a, Kleur 1 | Winkelnaam
Moet ik A of B gebruiken, overwegende dat:
– zoekers niet op kleur zoeken
– de kleurnaam vaak ook weinig concreet is (b.v. “fury”)
– er binnen de site er zoveel mogelijk verschillende meta titles moeten worden gemaakt.
Ik neig te kiezen voor B, maar ik ben niet zeker van m’n zaak.Als je meerdere productpagina’s hebt:
– tassen – model a – kleur 1
– tassen – model a – kleur 2
– tassen – model a – kleur 3Dan kun je al beter niet voor optie A kiezen, dan krijg je dubbele titels.
Bovendien spreek je jezelf tegen als je zegt dat ‘zoekers niet op kleur zoeken’ en ‘de kleurnaam weinig concreet is’, maar je wel wil kiezen voor optie B: de kleur in de titel noemen.
Ik zou alleen al op basis van unieke titels kiezen om de kleur in de titels te gaan verwerken (als ik inderdaad gelijk hebt over de meerde productpagina’s),
of mensen daadwerkelijk vaak i.c.m. kleur zoeken (ik denk het wel) kun je uit statistieken en concurrenten afleiden. -
9 juni 2012 om 9:00 pm #23100
Bedankt voor je reactie. We zijn het dan toch eens? De enige reden om de kleur in de titel op te nemen is dat dan duplicaten vermeden worden.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.