- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
8 januari 2012 om 12:03 pm #22831
Ik speel met het idee om naast het nederlands ook een engelse versie van de website te lanceren.
Nu, zou ik eigenlijk een identieke versie van de website op de .com versie van mijn domeinnaam willen lanceren, maar de content volledig in het engels (en de site zal beperkter zijn).
Is dit aan te raden? Vooral voor SEO lijkt me dit voordelig? Dan kan je je met je .com richten op de internationale markt en de .be richten op de Belgische/Nederlandse…
-
8 januari 2012 om 4:11 pm #26946
Een .com lijkt me wel de beste oplossing. Tenminste als je die van relevante backlinks voorziet vanuit de de landen waar je je op richt.
-
9 januari 2012 om 7:21 pm #26949
Het zou een .eu worden aangezien de .com niet beschikbaar is. Bedoeling is eigenlijk gewoon een engels alternatief te hebben voor niet nederlandstalige prospects, maar deze site zal véél minder complex zijn.
Nu, hoe kan ik met deze .eu domein scoren in google? Simpel lijkt het me niet … 🙂 Kunnen er ook consequenties zijn voor de .be pagina’s die goed scoren?
-
9 januari 2012 om 8:09 pm #26950
Je moet onderscheid maken tussen land en taal. Ik begrijp dat je met je .eu-domein de engelstaligen wilt bedienen (en niet -alleen- de Engelsen). Gegeven het .eu domein richt je je dus op Engstalige Europeanen.
Bij niet land speicifieke.domeinen (zoals .eu) kan je een geografische doelregio instellen in Webmaster Tools. Dat heeft voor jou geen zin, want je wilt álle Europese regio’s bedienen. Je kan wel directories maken onder je .eu domein (domein.eu/uk/, domein.eu/fr/, etc) en die individueel targeten op individuele landen. Maar hoewel dan wel precies duidelijk is wat je bedoelt, is dit nogal een gedoe.
Als je niets instelt in Webmaster Tools, dan zal Google zelf bepalen in welk land (google.co.uk. google.fr, etc) de site getoond zal worden. Bij die keuze speelt de taal van de site, het ip nr van de server, maar ook de landen waaruit de inkomende verwijzingen komen. Als je een mooie autoriteit opbouwt met je site, de zoekwoorden niet al te veel concurrentie kennen en (vooral) de inkomende verwijzingen uit verschillende landen komen is de kans groot dat je in die landen gevonden zal worden.
-
9 januari 2012 om 8:17 pm #26951
Als je alle tekst, en dan bedoel ik zelfs de bestandsnamen van plaatjes, veranderd in de Engelse taal dan heb je een totaal andere website op een ander domein. Dit zal geen probleem zijn voor je .be domein.
Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van .eu domeinen maar Google zegt er het volgende over dus dat zal wel los lopen.
Regional top-level domains (rTLDs)
Although these domains are associated with a geographical region, they are generally treated as generic top-level domains (much like .com or .org).
.eu
.asiaVerder is het een kwestie van linkbuilden in de landen waar je klanten zitten.
-
13 januari 2012 om 12:53 pm #22832
Idd. Links van relevante engelstalige websites helpen. Probeer links te krijgen bij websites in landen waar jij je op richt.
Verder is de .info niet beschikbaar?
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.