SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Vraag over extensies en bereikbaarheid voor zoekmachines
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
20 november 2011 om 11:30 am #22775
Hallo allemaal,
Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een webwinkel. Ik heb gekozen voor een Magento template (Ultimento Live Preview). De webshop zal zich in eerste instantie richten op de Europese markt (EU-lidstaten om precies te zijn), en dit later mogelijk uitbreiden naar wereldwijde afzet.
Ik heb de .com, .eu en .nl extensies reeds gereserveerd, maar ik twijfel nog een beetje wat de beste aanpak wordt. Misschien dat daarom jullie je licht kunnen laten schijnen op mijn ideeën.
De .eu extensie wil ik nog maar even buiten beschouwing laten, aangezien ik het idee heb dat het lastig kan zijn om daarmee hoog te scoren.
De .com extensie wil ik gaan gebruiken voor de afzetgebieden waarvoor de site niet in de specifieke taal zal vertalen, dus bijvoorbeeld Bulgarije en Roemenië. Voor hen de .com extensie en de site in het Engels.
Naast de .nl wil ik extensies reserveren voor alle grote afzetlanden, zoals .be, .de, .co.uk, enz. Deze websites wil ik dan presenteren in de betreffende talen, met informatie die specifiek geldt voor het afzetgebied/-land.
Dan stuit ik echter op een paar (volgens mij) potentiële obstakels, waarvan ik niet goed weet hoe ik die kan verhelpen, zonder de SEO schade toe te brengen. Zo’n obstakel kom ik bijvoorbeeld tegen bij de .be extensie. Aangezien die website in het Frans en in het Nederlands moet worden gepresenteerd, kan dat volgens mij conflicten opleveren met de .nl en .fr domeinen. Hoe kan ik dat het beste oplossen volgens jullie? Hetzelfde geldt coor de .com en de .co.uk extensies.
Ik kan uiteraard de opbouw en woordkeus van de betreffende teksten aanpassen, maar prikken de zoekmachines daar niet doorheen? En is er misschien geen eenvoudigere oplossing?
Dan zit ik nog met het idee om bovenaan de pagina’s de bezoeker de optie te geven voor een specifieke taal te kiezen. Bijvoorbeeld een Belgische bezoeker landt op .be, maar de website is in het Frans weergegeven en hij wil die in het Nederlands. Of het is een buitenlandse student in Nederland, die op de .nl extensie landt, maar liever in het Engels leest.
Ik wil hen dus de mogelijkheid bieden om te kiezen voor een taal, maar hen wel op de betreffende extensie te behouden. Nu zie ik websites hier op verschillende manieren mee omgaan. Sommige verwijzen met vlaggetjes naar een specifieke taal, maar dan kom je – wanneer je bijvoorbeeld op de Duitse vlag klikt – op de .de site uit. Dit is voor mij niet ideaal. Elders zie ik dat je op de betreffende extensie blijft, en dan zie ik na de klik bijvoorbeeld staan achter de extensie, maar ze blijven dan wel op de extensie waar ze al waren. Wat is in dezen de meest SEO-vriendelijke oplossing?
Daarnaast nog een vraagje over die template waar ik mee aan de slag wil, als je kijkt op een productpagina, worden er (onder de afbeeldingen) verschillende tabjes zichtbaar, zoals , en . De ontwikkelaar van de template zegt dat dit review- en dicussiesysteem gunstig is voor SEO, omdat er dan telkens nieuwe teksten bijkomen etc., maar ik vroeg me af of die verschillende tabs überhaupt door zoekmachines gevonden worden. Misschien iemand die daar meer uitleg over kan geven?
Eerste post en meteen een hoop vragen. Hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken, en ben benieuwd hoe erover gedacht wordt. Alvast heel erg bedankt!
Jste
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.