SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Anchortekst variatie veranderen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
4 september 2011 om 11:40 am #22573
Het schijnt zo te schijn dat max 20% van alle anchortekst van inkomende links dezelfde linktekst mag hebben. Als dit percentage hoger is op eenbepaald moment wat is dan beter:
A. percentage omlaag brengen door anchortekst bestaande incoming links te veranderen
B. percentage omlaag brengen door meer incoming links te krijgen met andere anchortekst dan die 20%. -
4 september 2011 om 12:36 pm #26661
Allereerst denk ik niet dat er zo’n absoluut getal bestaat. Maar als B een optie voor je is, is dat natuurlijk . A lijkt me wat onzinnig. Succes!
-
4 september 2011 om 1:31 pm #26662
Hoi Alain,
Die 20% haalde ik uit jouw Checklist Ban of Penalty in Google pdf (Indien één en dezelfde ankertekst in meer dan 20% van de gevallen wordt gebruikt dan alert.)
groet joost
-
4 september 2011 om 1:34 pm #26663
Overigens Alain,
Wat vind jij het beste percentage zelfde anchortekst in linkprofiel (incoming) van een site?
-
4 september 2011 om 2:03 pm #26664
Ahum… 😮
Ik heb de pdf er even bijgehaald, maar het idee achter de checklist was de formalisering van waarschuwingen (alerts) m.b.t. penalties en bans. De 20%-regel staat bij het onderdeel “naderende problemen”. Het is meer een indicatie dat er mogelijk iets aan de hand is. Ik denk tegelijkertijd niet dat Google zo’n 20%-getal op die manier heeft geïmplementeerd. Het geeft een houvast om mogelijk e.e.a. bij te sturen, en in jouw geval zou dat dus inderdaad zijn het proberen te realiseren van linkjes met meer gevarieerde ankerteksten. Je moet het getal dus niet te absoluut nemen en je moet dus ook vooral niet bestaande ankerteksten gaan aanpassen.
Maar in ieder geval goed dat je me even de gelegenheid geeft dit toe te lichten…
-
9 september 2011 om 9:12 am #22574
In mijn ervaring met meer dan 120+ linkbuilding projecten is die 20% wel erg voorbarig ook al is het een stelregel. In de meeste gevallen verdeel ik de anchortekst in een 50/20/10/…. verhouding.
Waarbij 50% het belangrijkste rankende keyword en de overige keywords longtail varianten zijn of LSI keywords.
Mochten er meerdere ‘belangrijke’ zoektermen zijn dan verschuift de verhouding iets naar voren, denk aan 30/30/20/..,Het lijkt mij voornamelijk belangrijk om te variëren, zodat de linkbuilding natuurlijk overkomt. Immers als men naar je site/pagina linkt dan is de kans vrij klein dat ze dat allemaal met dezelfde anchortekst doen.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.