SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Hoe SEO doelstellingen bepalen?
Tags: doelstellingen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
26 mei 2011 om 8:41 am #22399
In het handboek SEO van Erik-Jan Bulthuis beschrijft hij de opzet van een SEO campagne.
De eerste stap is het bepalen van de doelstellingen volgens zijn boek, wat uiteraard een eerste logische stap is.
Maar hoe zou je de doelstellingen dan precies moeten formuleren?
Wat voor doelen zou je kunnen opstellen?Ja, ik wil graag goed vindbaar zijn op Google (is één doelstelling, maar wel een hele algemene)
Hoe zou je SEO doelstellingen verder of specifieker kunnen formuleren? -
26 mei 2011 om 1:53 pm #26416
Meer bezoekers voor een bepaalde zoekterm
Hoger ranken voor een bepaalde zoekterm
Lagere bounce op (een) bepaalde pagina(‘s)
Langer bezoekertijd op de site
Meer contactaanvragen
Meer aanvragen van bedrijfsfolders
Meer verkoop bepaalde artikelgroep
etc…
etc…
etc…Sommige doelstellingen kun je misschien pas bepalen als je meer statistieken hebt. Maar in principe kan alles. Doelstellingen kunnen voor ieder bedrijf anders zijn.
-
27 mei 2011 om 8:47 am #26421
Ik zou eerder wat concreter zijn en jezelf de vraag stellen: “Voor welke zoekwoorden wil ik hoog ranken?” en “Op welke zoekwoorden richt mijn competitie zich?”
Na een korte analyse van de moeilijkheidsgraad van de keywords en de competitie kan je vaak heel concreet stellen wat je vervolgens moet doen om hoog te ranken. Vaak is dit niks anders dan net iets beter dan de competitie.
-
1 juni 2011 om 1:45 pm #22400
De doelstellingen zijn altijd trefwoord onafhankelijk. De trefwoorden komen pas als je (als SEO specialist lees voor je “de klant”) weet wat je wilt bereiken.
Doelstellingen moeten specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden zijn. Anders weet je nooit of je je doelstellingen haalt en ben je ook niet instaat om een nul meeting te doen.
Een voorbeeld: Je wilt in de komende 3 maanden 10% meer conversies van een bepaald formulier halen. Je zult dan moeten weten hoeveel keer zo’n proces gestart moet worden. Dit kan je doen met behulp van trechters in Google Analytics. Als je dat weet, kan je dus bepalen hoeveel extra verkeer je naar je site moet leiden. Je bepaald welk deel van deze traffic door zoekmachines via organische zoekresultaten geleverd moeten gaan worden.
Nu pas ga je keyword onderzoek doen. Welke trefwoorden zorgen nu voor een hoge conversie en welke totaal niet. Met deze informatie kan je bepalen welke trefwoorden je nodig hebt om je doelstellingen te halen.
En nu komt de rest van het SEO verhaal. Je bepaald welke pagina bij welk trefwoord. Optimaliseerd deze pagina en doet interne- en externe linkbuilding rond die pagina.
maar ik realiseer me dat deze methode in veel gevallen niet gevolgd word. Veel bedrijven hebben geen idee wat hun conversies zijn en hoe deze gehaald worden. Dus wordt er vaak alleen naar de bezoekers getallen gekeken en daarvoor selecteer je de trefwoorden met de meeste zoekopdrachten die bij zo’n bedrijf passen en haalbaar zijn.
-
3 juni 2011 om 1:28 pm #26441AnoniemGastGestart:51
Reacties:106Hi Every one,
I am new in here
so any buddy welcome to me.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.