SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Interessante observaties n.a.v. lezing Matt Cutts (Google)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
22 november 2010 om 12:51 pm #22101
Van harte aan te bevelen:
Key Takeaways From Google’s Matt Cutts Talk At PubCon
En de wat meer gedetailleerde uitwerking:
http://outspokenmedia.com/internet-marketing-conferences/super-session/ -
22 november 2010 om 3:20 pm #26043
“Matt recommends SEOs do not chase the algorithm and instead try to predict where Google will be going in the future”
Altijd een favoriete uitspraak van mij. Zelf logisch nadenken. Achteraf ben je altijd te laat 🙂
-
22 november 2010 om 3:46 pm #26045
Het speciale belang van de “first link” in de content vond ik ook wel erg interessant.
-
22 november 2010 om 7:19 pm #26049
Zeker interessant en de moeite van het testen waard. Het wordt gebracht als een getest gegeven.
Enig idee hoe ze dat zouden kunnen weten ? Zouden ze van elke uitgaande link bijhouden hoe vaak die op de target website binnenkomt ? Lijkt mij een enorme admin ?
-
22 november 2010 om 7:23 pm #26050
Aardig is ook dat google zelf gaat kijken waarom domeinnamen die exact matchen met de ingetikte keywords zo goed scoren. Wel een goede stap denk ik, er zijn nu nog veel te veel websites die daar misbruik van maken en helemaal niet zo relevant zijn.
Wordt de laatste tijd ook veel over gevraagd op het forum.
-
23 november 2010 om 9:24 am #26052
Enig idee hoe ze dat zouden kunnen weten ? Zouden ze van elke uitgaande link bijhouden hoe vaak die op de target website binnenkomt ? Lijkt mij een enorme admin ?
Ik weet niet of ik je vraag helemaal begrijp, maar het lijkt me niet moeilijk om een linkjes gewichten mee te geven. Er wordt sowieso van alles bijgehouden van een link, denk maar aan die zo belangrijke ankertekst. De eerste link krijgt blijkbaar een extra gewicht.
-
23 november 2010 om 9:27 am #26053
Aardig is ook dat google zelf gaat kijken waarom domeinnamen die exact matchen met de ingetikte keywords zo goed scoren. Wel een goede stap denk ik, er zijn nu nog veel te veel websites die daar misbruik van maken en helemaal niet zo relevant zijn.
Wordt de laatste tijd ook veel over gevraagd op het forum.
Ja, is een belangrijk issue. Ik heb mezelf ook altijd al afgevraagd waarom exacte domeinnamen zo goed scoren. Ik heb inmiddels wel begrepen dat Google de domeinnaam (zoals bij mij “SEOguru”) beschouwt als een “Web Trademark”. Met het registreren van een domeinnaam pak je dus eigenlijk ook de handelsnaam. Google hecht daar veel waarde aan, maar in veel gevallen is dit inderdaad niet terecht.
-
23 november 2010 om 1:02 pm #26054
Wat ik eigenlijk bedoelde is, hoe ze erachter gekomen zijn dat de eerste link meer gewicht moet krijgen. Dus Hoe ze dat gemeten hebben.
Interessant.
-
23 november 2010 om 1:28 pm #26055
Ik begrijp dat ze dit niet hebben onderzocht, maar dat onze vriend Matt Cutts dit rechtstreeks zo heeft gezegd.
-
21 december 2010 om 12:25 am #22102
Bedankt voor het delen van de link, Guru
Wat ik zelf ook erg interessant vond, is deze methode:
“Keywords: Ask 10 taxi drivers rule – ask “normal people” what they use for key word search strings.”
Dit is een nieuwe manier om goed keyword onderzoek te doen.
Ga de straat op en vraag middels een enquete:
“mevrouw/meneer, welke woorden zou u invoeren in Google als u te maken zou hebben met dit probleem?”
of
“mevrouw/meneer, welke woorden zou u invoeren in Google als u op zoek zou zijn naar dit product of deze dienst?” [neem je product of dienst]
en na dit onderzoek heb je een lijst met nieuwe zoekwoorden die je in je website moet verwerken!
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.