SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Stijging in Google, niet in bezoekersaantallen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
21 april 2010 om 8:40 am #21689
Hallo,
De afgelopen maand(en) ben ik gestegen van plek 10 naar plek 3 in Google. Ondanks dat de meeste bezoekers van mijn site via Google komen, is het bezoekersaantal van mijn site niet gestegen sinds ik 3e sta in Google.
Moet ik meer geduld hebben, of zie ik iets over het hoofd? Hoor het graag,
Groeten
-
21 april 2010 om 9:45 am #25574
Dat is een mooi resultaat. Ik denk dat je nadeel hebt van de advertenties bij het zoekwoord (ik neem aan dat dit ‘online backup’ is?). Er staan 3 advertenties boven, waardoor je eigenlijk pas op de 6e plek zichtbaar bent. Bij de advertenties staat ook die van KPN wat natuurlijk een hele bekende naam is en daarmee een geduchte concurrent.
Misschien moet je het zoeken in de omschrijving van je site in de zoekresultaten. Bijvoorbeeld een trigger toevoegen, die mensen nieuwsgierig maakt en ze verleidt naar je site te klikken. De tekst op je homepage ‘Maak een gratis proefaccount aan en ervaar het zelf!’ leent zich daar prima voor. Je kunt tot zo’n 150 karakters gebruiken voor je Description om het nog te laten passen bij Google. Dat geeft zat ruimte om zo’n trigger toe te voegen.
-
21 april 2010 om 9:56 am #25575
Hallo Roland,
Bedankt voor je reactie. Het zoekwoord is inderdaad ‘online backup’. Wanneer ik dit intyp in Google krijg ik niet altijd 3 advertenties. Wanneer ik deze advertenties wel krijg zit KPN er trouwens niet bij, maar dat terzijde.
Bedankt voor je tips over de description tekst. Ik zal hier zeker wat mee doen. Toch vraag ik me af in hoeverre het dan wel nut heeft. Want de bezoekersaantallen zijn dus echt 0,0 gestegen sinds de stijging naar plek 3.
Ik begin me af te vragen of ik me focus op de juiste zoekwoorden. Is er een tool voor om te zien waar mensen op zoeken? Bijvoorbeeld het aantal mensen dat zoekt op ‘online backup’ en het aantal dat zoekt op ‘backup online’.
Mvg
-
21 april 2010 om 10:18 am #25576
Zo’n tool bestaat wel: Google’s Hulpprogramma voor zoekwoorden. Het is inderdaad ook een optie dat het een minder populair zoekwoord is.
Probeer ook eens Google Insights for Search. Die geeft soms ook interessante suggesties voor zoekwoorden.
-
21 april 2010 om 10:21 am #25577
Die 1e link kende ik al. Die maakt echter geen onderscheidt tussen online backup en backup online. Daar heb ik niet zo heel veel aan op het moment. Die 2e link is nieuw voor me, maar ziet er erg goed uit! Ik zal me er eens in verdiepen, bedankt!
-
21 april 2010 om 6:08 pm #25579
je zult ook zien dat google niet veel onderscheid maakt tussen die twee.
Meestal zijn de zoekresultaten hetzelfde voor beide.Je moet dan de meest logische kiezen. in jou geval online backup denk ik.
Ik zou ook zeker je description aanpassen, ik vind het niet een aantrekkelijke zin.
Noem de prijs en de ruimte, jullie prijs is wat hoger, maar de ruimte noemt bijna niemand. Die twee zijn de eerste
die ik zou willen weten samen met de betrouwbaarheid -
23 april 2010 om 7:16 am #25584
Over die despription heb ik ook nog een vraag. Vandaag kijk ik op google, en m’n site is gedaald naar plek 7. Wat ik veel erger vind, is dat er opeens een hele andere description staat, zonder dat ik deze heb aangepast. Hoe kan dit?
Edit:
Het lijkt er dus op dat Google meerdere descriptions gebruikt, en dat ik voro elke description een andere plek in Google heb (op dezelfde zoekwoorden.)
-
23 april 2010 om 7:57 am #25588
Om nog even te reageren op mijn vorige bericht. Er werd zelfs een description gebruikt die verder nergens wordt gebruikt in bronteksten van de site. Dus ik vraag me nu echt af waarom google die description gebruikt.
Edit:
Ik lees nu dat het komt door de Dmoz directory, deze kan blijkbaar ook zorgen voor je description. Dit heb ik nu uitgezet. Toch blijf ik het vreemd vinden dat iedere keer als mijn description verandert, mijn plek in google ook verandert terwijl dit geen invloed mag hebben. -
4 mei 2010 om 2:10 pm #25621
Je staat hier nu 1e 😀
-
4 mei 2010 om 2:26 pm #21690
De Description telt volgens Google zelf niet mee voor de ranking. Het zou toeval moeten zijn als je positie verandert na het wijzigen van de Description.
Wel worden zoekresultaten soms aangepast op basis van je recente zoekgeschiedenis. Als je veel zoekt op of recentelijk de sites van je concurrenten hebt aangeklikt, kan dat (een kleine) invloed hebben op de posities van pagina’s. Om er zeker van te zijn dat dit niet het geval is, moet je kijken of er rechtsboven een link ‘Webgeschiedenis’ staat. Als je daar op klikt, kun je de aanpassingen op basis van zoekactiviteit uitzetten.
-
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Niet op Google zichtbaar en vraag over Google Search Console 2 februari 2022 Beste allemaal Ik ben bezig met een website en ik loop tegen het volgende aan. Er word momenteel maar een pagina op google getoond, de…
- Het gaat niet om kwaliteit, maar kwantiteit 12 februari 2023 10 Links in grote blogs op de meest hoogwaardige sites met een DA van 50+ vs 10 links op schimmige copycat sites van startpagina =…
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.