SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › volgorde van zoekwoorden
Tags: volgorde, zoektermen, zoekwoorden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
14 september 2009 om 4:16 pm #21377
Wat mij opvalt is dat er verschil is in de zoekresultaten indien je de zoektermen omdraait.
Wat is hiervan de rede?
Dus “hotel texel” levert resultaat 13 en “texel hotel” levert resultaat 10.
Heeft dit te maken met bepaalde hierarchie? De verschillen zijn niet heel groot, maar toch wel telkens een aantal plaatsen. -
14 september 2009 om 8:47 pm #24970
Een reden zou kunnen zijn dat de mate van competitie voor de een anders is dan voor de ander.
‘Hotel texel’ lijkt mij een combi met meer concurentie dan ’texel hotel’ om die reden zou het kunnen zijn dat de eerste iets lager scoort dan de tweede.
-
15 september 2009 om 8:10 am #24971
Een verschil in deze woorden kan natuurlijk ook bepaald worden door het anders invullen van de content, zo kan het zijn dat de ene website zich gericht heeft op het woord Hotel texel en deze in zijn tekst meerdere keren laat terug komen, wat je duidelijk ziet bij de eerste.
Deze maakt ook gebruik van hotel texel binnen zijn
, meta titel en domeinnaam.
-
15 september 2009 om 2:32 pm #24977
Interessante vraag. Onsite factoren spelen natuurlijk een rol. Welke combinatie staat er vaker op de site en in titels? Maar daarnaast is het leuk om te kijken naar of bezoekers ook iets anders zoeken. Google denkt ook zo. Een hotel op Texel is iets anders dan bijvoorbeeld een hotel met de naam Texel.
-
16 september 2009 om 12:05 pm #24986
Een reden zou kunnen zijn dat de mate van competitie voor de een anders is dan voor de ander.
‘Hotel texel’ lijkt mij een combi met meer concurentie dan ’texel hotel’ om die reden zou het kunnen zijn dat de eerste iets lager scoort dan de tweede.
Dat zou best kunnen dat de competitie op hotel texel groter is dan op texel hotel.
Maar ja, als de competitie dus ook afhankelijk is van volgorde van de zoekwoorden. Hoe optimaliseer je daar dan op? Maak je dan een pagina die het meest nadruk legt op texel en iets minder in zwaarte aan hotel?
Of door letterlijk de woorden in beide volgordes te gebruiken. Het ziet er naar uit dat dat het geval is.
Dan moet je je dus de vraag stellen, wat weegt het zwaarst. Of niet? -
16 september 2009 om 12:08 pm #24987
Interessante vraag. Onsite factoren spelen natuurlijk een rol. Welke combinatie staat er vaker op de site en in titels? Maar daarnaast is het leuk om te kijken naar of bezoekers ook iets anders zoeken. Google denkt ook zo. Een hotel op Texel is iets anders dan bijvoorbeeld een hotel met de naam Texel.
Dat is natuurlijk waar. Maar we gaan maar uit van die eerste manier, dus een hotel op Texel.
Maar of men dan vraagt Texel hotel of hotel Texel, hoe kan ik dat testen wat men het meest zoekt? Hoe kan ik zien welke combi meer voorkomt? -
16 september 2009 om 1:21 pm #24988
Als je in de keywordtool van Google kijkt zie je dat deze beide combinaties door google worden aangegeven met een zoekvolume van rond de 40000 in augustus. Dat zie je meestal bij dit soort problemen.
Het kan dus zijn dat google ze als gelijke ziet.
Ik denk dat je gewoon moet gebruiken wat het meest logisch is. Als ik een hotel op texel zoek dan zeg ik hotel texel en niet texel hotel. Ook staat dat als optimalisatie op je website veel beter.
Kijk eens in google insights (erg interessant):
http://www.google.nl/insights/search/#q=texel%20hotel%2Chotel%20texel&geo=NL&cmpt=q
Hierin zie je dat voor de woordcombinatie texel hotel de meest populaire zoektermen precies andersom zijn 🙂
Heb ik een korte blog over geschreven Google Insights : Groninger gaat voor stamppot ! | Site -makerij.nl Webdesign Groningen
-
16 september 2009 om 2:05 pm #24989
Als je in de keywordtool van Google kijkt zie je dat deze beide combinaties door google worden aangegeven met een zoekvolume van rond de 40000 in augustus. Dat zie je meestal bij dit soort problemen.
Het kan dus zijn dat google ze als gelijke ziet.
Ik denk dat je gewoon moet gebruiken wat het meest logisch is. Als ik een hotel op texel zoek dan zeg ik hotel texel en niet texel hotel. Ook staat dat als optimalisatie op je website veel beter.
—Klopt dat wel? Ze zijn toch alleen gelijk als je op BREED sorteert in de keyword tool. Als je op ZINSDEEL sorteert komen er behoorlijke verschillen. En dat is toch relevanter?
Breed: Hiermee wordt uw advertentie weergegeven bij zoekopdrachten met soortgelijke woordgroepen en relevante varianten
Zinsdeel: Hiermee wordt uw advertentie weergegeven bij zoekopdrachten die exact dezelfde woordgroep bevattenCorrect me if I’m wrong…
-
16 september 2009 om 2:37 pm #24972
Sorry, ja je hebt gelijk die hed ik verkeerd staan.
Maar goed met exact of zinsdeel is het helemaal verstandig om je op hotel texel te richten.
Daarvan is het zoekvolume hoger.Maar hoeveel zoekers gebruiken zelf “zinsdeel” en [exact] ?
En de concurentie van texel hotel is ook lager, ik denk dat daar het verchil door komt.
-
17 september 2009 om 11:26 am #21378
Zelf werk ik in mijn zoekwoord-onderzoek ook inderdaad altijd met de optie ‘zinsdeel’ binnen Google’s hulpprogramma voor zoekwoorden. Dit omdat je in eerste instantie precies wilt weten welke zoekvolumes bij welke zoekwoordvolgorde horen. In principe ga je dan op de meest gebruikte woordcombinaties(s) optimaliseren. Dit is dan mn. van belang voor de volgorde van zoekwoorden in de title, de H1, urls en de ankerteksten (in de verwijzingen naar de pagina).
Dit voor wat betreft de optimalisatie-kant.Dan is er nog de zoekers-kant. In principe zou je verwachten dat de zoekopdracht hetzelfde is als de zoekopdracht met aanhalingstekens eromheen. Als dat namelijk niet het geval was zou de zoekopdracht dezelfde resultaten moeten geven als En dat blijkt duidelijk niet zo. Toch geeft niet exact dezelfde resultaten als . De eerste paar resultaten zijn identiek, maar dan wordt het al snel verschillend.
Dus hoe interpreteert Google eigenlijk de zoekopdracht ?
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.