Voor middelgrote en kleinere bedrijven, waar de budgetten lager en de ambities net zo hoog als de grotere bedrijven zijn, heb ik door de jaren heen een heel gerichte en effectieve dienst weten op te tuigen.
Via een aantal uitgebalanceerde stappen werken we in gezamenlijkheid (SEOguru en opdrachtgever) naar een betere zichtbaarheid van de website in Google. Dit omvat uiteraard de realisatie van betere rankings, maar ook de benutting van de nieuwste ontwikkelingen binnen Google op het gebied van social media (Google Plus) .
Deze vorm van ondersteuning is geen standaardpakket. In een aantal stappen gaan we deze zaken in gezamenlijkheid realiseren. U krijgt daarbij ook geen junior toegewezen: Alain Sadon zelf is degene wie zich over de ondersteuning ontfermt.
Zoekwoordanalyse, concurrentieanalyse en backlinkanalyse
Allereerst voer ik een zoekwoordanalyse uit, we willen immers goed weten wat de interessante zoekwoorden zijn, inclusief hun zoekvolumes. Uitgangspunt zijn de zoekwoorden die u zelf al in gedachten heeft. Op basis van de analyse voer ik ook meteen een 0-meting uit: dat zijn de posities die we gaan willen verbeteren.
De zoekwoordanalyse wordt gevolgd door een concurrentieanalyse waarbij ik in globale zin onderzoek hoe de site zich voor wat betreft het scoringspotentieel verhoudt tot de sites van de belangrijkste tegenspelers. Deze analyse geeft inzicht in de vraag of het zin heeft verder te investeren in verbeteringen en -zo ja- op welke gebieden er een achterstand in te lopen is.
De backlinkanalyse geeft inzicht in de vraag hoe de kwaliteit is van de (voor SEO zo belangrijke) verwijzingen (backlinks) naar uw site. Deze informatie is later van belang bij de bepaling of er meer verwijzingen gerealiseerd zouden moeten worden.
Site optimalisatie adviezen
In deze stap neem ik uw site onder de loep om te kijken waar we deze met gerichte aanpassingen kunnen verbeteren, met het oog op de hiervoor bepaalde zoekwoorden. Ook onderzoek ik de échte fouten in de site, d.w.z. fouten die maken dat Google de site niet optimaal indexeert. U krijgt geen geautomatiseerde (vuistdikke) rapporten, maar mijn handmatige, leesbare adviezen.
De adviezen kunnen betekenen dat er technisch e.e.a. moet worden aangepast, dat er bepaalde verwijzingen op de pagina’s moeten worden opgenomen of extra pagina’s aan uw site moeten worden toegevoegd. Ik pas overigens zelf niets aan, maar geef gerichte adviezen hoe u, uw webontwikkelaar en eventueel uw tekstschrijver de site kunnen optimaliseren.
Nadat deze verbeteringen door u of uw webontwikkelaars (zo veel mogelijk) zijn doorgevoerd, staat de site perfect in de startblokken voor de linkbuilding-fase.
Linkbuilding
Aan de basis hiervan ligt een linkbuildingplan dat ik schrijf op het moment dat u voorgenoemde adviezen aan het implementeren bent. Dit plan beschrijft welke linkbuilding-technieken we gaan toepassen op welke zoekwoorden en URL’s, en in welk tempo. Het huidige linkprofiel is daarbij leidend. Ook wordt dan aangegeven wat de kosten voor het linkbuilden precies zijn. Na uw akkoord over dit plan gaat de feitelijke linkbuilding van start: er zullen vele goede verwijzingen naar uw website worden gerealiseerd.
Monitoring
Vanaf de allereerste nulmeting zullen de rankings wekelijks worden gemonitord en krijgt u de resultaten daarvan in een mooi overzicht (pdf) toegemaild.
Helpdesk
De helpdesk is standaard 0.5 uur/maand. U kunt dan uw vragen, via mail of telefoon, rechtstreeks aan mij stellen. Hoewel hier andere afspraken over kunnen worden gemaakt, is deze duur in mijn ervaring voor de meeste bedrijven afdoende.
Interesse? Laat me contact met u opnemen! >>