SEO training-, kennis- en adviescentrum › SEO forum › SEO vragen en discussies › Local SEO meerdere vestigingen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
-
9 november 2012 om 8:48 am #23316
Beste iedereen,
Bedrijf heeft meerdere vestigingen op site staan op aparte pagina’s.
Wat is beter?
– voor iedere vestigiging aparte pagina met unieke content
– voor iedere vestiging dezelfde pagina met dezelfde content, behalve (uiteraard) plaats en adregegevensGaat dus om hetzelfde product/dienst ierdere keer
-
9 november 2012 om 10:07 am #27502
Duplicate content is absoluut te vermijden. Dus zeker niet je 2de optie.
Je kan het ook eenvoudig houden en een aparte pagina met filialen aanmaken.
Indien je per filiaal een pagina wenst aan te maken zorg dan dat de structuur van je site overzichtelijk blijft en dat wie via bvb de homepagina de site “binnen komt” snel het gewenste filiaal kan terugvinden.
Je kan ook elk filiaal bij Google places aanmelden.
-
12 november 2012 om 9:01 am #27511
@Maarten
Ik denk dat het een misverstand is dat duplicate content “absoluut te vermijden” is. Google zal geen straffen uitdelen i.g.v. duplicate content. Het enige punt met duplicate content is dat het niet optimaal is. Je hebt dan meerdere pagina’s, die allemaal kracht krijgen, terwijl er maar één zal gaan scoren. Via de rel=”canonical” kan je de krachten bundelen.Ik betwijfel of het in het geval van Joostb slim is om die rel=”canonical” toe te passen, omdat de pagina’s wel degelijk verschillen, namelijk op het punt van lokatie.
Ik neem verder aan dat de reden dat meerdere vestigingen dezelfde producten op de site aanbieden, het vindbaar worden van die producten in combinatie met de plaatsnaam is. Als dat echter niet het geval is zou ik de producten éénmaal op de site opnemen en op iedere pagina de filialen vermelden die betreffend product verkopen.
-
12 november 2012 om 11:23 am #27513
@Maarten
Ik denk dat het een misverstand is dat duplicate content “absoluut te vermijden” is. Google zal geen straffen uitdelen i.g.v. duplicate content. Het enige punt met duplicate content is dat het niet optimaal is. Je hebt dan meerdere pagina’s, die allemaal kracht krijgen, terwijl er maar één zal gaan scoren. Via de rel=”canonical” kan je de krachten bundelen.Ik betwijfel of het in het geval van Joostb slim is om die rel=”canonical” toe te passen, omdat de pagina’s wel degelijk verschillen, namelijk op het punt van lokatie.
Ik neem verder aan dat de reden dat meerdere vestigingen dezelfde producten op de site aanbieden, het vindbaar worden van die producten in combinatie met de plaatsnaam is. Als dat echter niet het geval is zou ik de producten éénmaal op de site opnemen en op iedere pagina de filialen vermelden die betreffend product verkopen.
Met “te vermijden” bedoel ik dat indien er een andere oplossing mogelijk is. Voor de redenen die je zelf aanhaald.
Welke tips zou jij dan geven indien hij er voor kiest om identieke pagina’s te gebruiken (met enkel de vestiging als verschil), om er voor te zorgen dat Google elke pagina individueel gaat indexeren? Het gevaar bestaat namelijk dat Google te weinig verschil vindt en dus niet alle pagina’s gaat indexeren? (met rel canonical geef je enkel de hoofdpagina aan waardoor de andere ondergeschikt worden) -
13 november 2012 om 9:33 am #23317
Met “te vermijden” bedoel ik dat indien er een andere oplossing mogelijk is. Voor de redenen die je zelf aanhaald.
Ok!
Welke tips zou jij dan geven indien hij er voor kiest om identieke pagina’s te gebruiken (met enkel de vestiging als verschil), om er voor te zorgen dat Google elke pagina individueel gaat indexeren? Het gevaar bestaat namelijk dat Google te weinig verschil vindt en dus niet alle pagina’s gaat indexeren? (met rel canonical geef je enkel de hoofdpagina aan waardoor de andere ondergeschikt worden)
Ik zou er geen aparte pagina’s voor maken, maar de verschillende vestigingen (mits niet al te veel) vermelden op de (ene) productpagina. Dan word die ook op product+plaats gevonden.
-
-
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.